Hiszpańskie wakacje

W Hiszpanii spędziliśmy dwa tygodnie mieszkając na „urwistym wybrzeżu” czyli Costa Brava. Mimo tego, że miejsce należy do jednych z najbardziej popularnych regionów wypoczynkowych Hiszpanii, udało nam się znaleźć spokojny i cichy zakątek i naprawdę odpocząć. A wszystko dzięki różnorodności wybrzeża i ogromnym możliwościom wyboru.  Dla nas to była prawdziwa uczta poznawania średniowiecznych zakątków Hiszpanii i podziwiania obłędnych widoków.

Ale od początku. Wylecieliśmy z Warszawy do Barcelony, skąd po sprawnym odebraniu bagaży i samochodu z wypożyczalni, wyruszyliśmy do El Mas Pinell – malutkiej acz urokliwej nadmorskiej miejscowości, gdzie mieliśmy wynajęty przez portal RBNB domek.  Wybraliśmy drogę snującą się wzdłuż wybrzeża, także dwugodzinną podróż mieliśmy urozmaiconą przepięknymi widokami Morza Balearskiego – bo tak nazywa się ta część Morza Śródziemnego.

Woda nie jest niestety tak krystalicznie przejrzysta i w tak lazurowych odcieniach jak chociażby w okolicach wysp greckich, ale strome urwiska skalne, klify i wciśnięte w skaliste zatoki jasne plaże zapewniają niezapomnianą scenerię.

Kuchnia

Najbardziej powszechne są oczywiście restauracje i bary z tapas. Składniki tych podawanych na ciepło lub zimno przekąsek ogranicza chyba tylko wyobraźnia kucharza. Sery, anchois, owoce morza, wędliny, oliwki, zielone papryczki, ziemniaki, konserwowane warzywa, pieczywo i wiele innych. A do tego sosy.

Mnie natomiast urzekła najbardziej paella. Ponieważ jestem miłośniczką owoców morza i ryżu, to połączenie serwowane prosto z porządnie przepalonej żeliwnej patelni, skradło me podniebienie. Cudowne jest to, że nawet zamawiając klasyczne jej wydanie np. z warzywami czy z chorizo nigdy nie trafi się na identyczny smak w innej restauracji.

Miłośnicy łasuchowania również się nie rozczarują. Cocas – czyli tarty z owocami i turron – twardy lub miękki łakoć z migdałów i orzechów oraz wybór lokalnych tłustych, smażonych ciasteczek, kremów i czekolady na gorąco zaspokoi większość gustów.

Pomimo sjesty, oficjalnie trwającej od 14:00 do 17:00, zawsze można znaleźć w tym czasie jakieś miejsce z czymś do zjedzenia, na zimno, ciepło, słono lub słodko.

Plaże

To co wyróżnia plaże na Costa Brava to ich jakość i bezpieczeństwo. Wiele z nich otrzymało odznakę Błękitnej Flagi – to wyróżnienie przyznawane przez Fundację na rzecz Edukacji Ekologicznej (FEE) dla plaż, które mogą poszczycić się znakomitym stanem wody, wyspecjalizowanymi ratownikami, oznakowaniem stref, odpowiednią infrastrukturą (np. prysznice i toalety), łatwym dostępem.

Spacer z dziećmi El Mas Pinell
Zetek i ja w osiedlowym basenie

Wycieczki

Zwiedziliśmy dom Salvadora Dali w Port Lligat, dom, a raczej zamek jego ukochanej Gali w Pubol. Wybraliśmy się również do Cadaques, Begur,  Palafrugel, Toroella de Montgri, Tossa del Mar Figueres. O nich w kolejnych wpisach.

Nasza czwórka w krzywym zwierciadle
Ogród Salvadora Dali w Port Lligat

be the first to comment on this article